Bloemen plus glasstudio

Sabine Wijsman combineert haar bloemenwinkel Daisy Lane in Tilburg met glasstudio Amazing Projects. Of eigenlijk zijn het de eigenaren van de glasstudio die de bloemiste erbij wilden om meer mensen over de drempel te trekken. Beide ondernemers profiteren van elkaars aanwezigheid.

Lees meer...

The Flower Lab: verkoopideeën voor ‘Millennials’


Hoe en waar kopen de ‘Millennials’, ook wel generatie Y genoemd – jonge mensen die tussen 1981 en 2000 zijn geboren – bloemen? The Flower Lab geeft hier antwoord op met een telkens wisselende winkelpresentatie met veel ideeën en tips. De combinatie van on- en offline én storytelling zijn belangrijke ingrediënten.

Lees meer...

Bloembinderij Thijs Pruisscher in Beetsterzwaag

De goede naam die de winkel heeft opgebouwd onder leiding van zijn vader houdt Marco Pruisscher graag in ere. Daarom heet zijn winkel nog altijd Bloembinderij Thijs Pruisscher. Het Friese dorp Beetsterzwaag trekt klanten uit de hele regio, vanwege het vrij exclusieve winkelaanbod. De bloemenwinkel vaart er wel bij.

Lees meer...

Weerman in Aalsmeer

De tijd van alleen bloemen verkopen in de cash-and-carry is bij Weerman voorbij. Met de nieuwe directeur Reinier Weerman aan het roer ondergaat de bloemengroothandel een groot aantal veranderingen. ,,Wij willen op alle fronten de bloemist ondersteunen, zowel op het creatieve als het ondernemende vlak.’’

Lees meer...

Anthurium uit de kwekerij vers in DeWinkel.

,,Verser kan niet’’, zegt Nel Bouman, die de dagelijkse leiding heeft in DeWinkel., de bloemenwinkel van kwekerij Bouman Anthuriums in Berkel en Rodenrijs. Dagelijks worden de bloemen vers gesneden in de kas. Doel van DeWinkel. is de Anthurium onder de aandacht te brengen van een breder publiek.

Lees meer...

E-magazine

Beb5 2016

Klik op de afbeelding om onze e-magazines te bekijken (inloggen noodzakelijk).

Bloem en Blad op Facebook

 Volg Bloem en Blad ook op Facebook

Bloem en blad - Boeken

Kijk voor meer boeken op onze boekenpagina