Zomerbloementelers op bezoek bij Rotterdamse bloemisten

Marktbezoeken gaan vaak de grens over. Maar wat gebeurt er eigenlijk met de producten dichter bij huis? Om dit en de promotie rondom seizoensbloemen te onderzoeken, bracht een groep zomerbloemenkwekers begin maart een bezoek aan bloemisten in Rotterdam.

Lees meer...

Marginpar, Aalsmeer

Marginpar importeert een breed assortiment (zomer)bloemen die het zelf kweekt in Oost-Afrika. Trouwe klanten kunnen zelf bij het bedrijf inkopen, maar de meeste bloemen worden verhandeld via de veiling. Het bedrijf is constant op zoek naar nieuwe soorten. ,,Zo blijft de bloemenbranche levendig en aantrekkelijk’’, aldus eigenaar Rob Koning.

Lees meer...

Zzp’er Maria van Niel start Marie-Fleurie Bloemenatelier

Werken vanuit een atelier naast haar woonhuis betekent niet dat ze ‘daar maar wat zit te fröbelen met bloemen’. Maria van Niel van Marie-Fleurie Bloemenatelier in Heemstede vindt zichzelf een vakvrouw, net als andere bloemisten, alleen dan zonder winkel. Blijven leren over het vak vindt zij belangrijk. ,,Ik ben net een spons.’’

Lees meer...

Trends herfst en winter 2015/2016: reflectie is de essentie

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wat wil de klant? Reflectie wordt hét thema voor de komende herfst en winter. Sandra Könings hield eind maart een trendseminar, waarin zij de meest opvallende thema’s voor eind dit jaar op een rijtje zette. ,,Groen zit nog altijd in de lift; doe daar je voordeel mee.’’

Lees meer...

‘Die geur hè: you love it or you hate it’

Bloemist en kweker: ze zoeken elkaar steeds vaker op om van elkaar te leren. Zeven leden van de Achterhoekse Bloemisten Club (A.B.C.) ontvingen zaterdag 7 maart hyacintenkwekers in hun winkel om klanten te informeren en geld in te zamelen voor een goed doel. De geur van de bloemen is een belangrijk punt voor mensen: ze houden ervan of vinden ‘m afschuwelijk.

Lees meer...

E-magazine

vp beb 04 2015

Klik op de afbeelding om onze e-magazines te bekijken (inloggen noodzakelijk).