Flowerdeli in Rotterdam

Flowerdeli in Rotterdam is een frisse nieuwe winkel die zich met kleurrijk bloemwerk richt op hippe, bewuste tweeverdieners. Duurzaamheid staat hier hoog in het vaandel. Dagelijks vers en ambachtelijk bereid zijn andere sleutelwoorden in het concept van Willem-Jan Rhijnsburger en zijn moeder Arlien Breugem.

Lees meer...

Kolony in Oldebroek

Groothandel Kolony in Oldebroek combineert een cash-and-carry met een woondecoratiewinkel. Volgens eigenaren Aart en Angelique Steenbergen een ideale combinatie. ,,Het assortiment in de winkel bestaat voor 95% uit Kolony-producten en zo kunnen we goed zien wat goed verkoopt.’’

Lees meer...

Bloemen plus damesmode

Sinds Johan Hemrica naast bloemen en woonaccessoires damesmode is gaan verkopen, is zijn winkel naar eigen zeggen meer een ‘conceptstore’ geworden. ,,Hier draait alles om beleving en sfeer.’’ Door de kleding kan hij zijn bedrijf laten groeien, iets dat met alleen bloemen niet was gelukt, aldus de Friese ondernemer.

Lees meer...

‘Die geur hè: you love it or you hate it’

Bloemist en kweker: ze zoeken elkaar steeds vaker op om van elkaar te leren. Zeven leden van de Achterhoekse Bloemisten Club (A.B.C.) ontvingen zaterdag 7 maart hyacintenkwekers in hun winkel om klanten te informeren en geld in te zamelen voor een goed doel. De geur van de bloemen is een belangrijk punt voor mensen: ze houden ervan of vinden ‘m afschuwelijk.

Lees meer...

Markthal Rotterdam: ‘Kijken, kijken en graag kopen’

Het nieuwtje van de publiekstrekker de Markthal in Rotterdam is eraf: het komt er nu op aan dat mensen de overdekte vershal gaan bezoeken om daadwerkelijk te kopen en niet alleen te kijken. ‘Dus niet: kijken, kijken en niet kopen, maar juist graag kopen’, aldus de circa honderd ondernemers die er gevestigd zijn. Ook twee bloemenwinkels hebben er een unit gehuurd: Naturals en KAS.

Lees meer...

E-magazine

beb32015

Klik op de afbeelding om onze e-magazines te bekijken (inloggen noodzakelijk).